با توجه به معایبی که در ساختار شبکه تجهیزات مخابراتی کاریر در راه آهن شرق وجود داشت اصلاح این شبکه در پنج مرحله انجام شد که تعداد قطعات مورد نیاز در شبکه اصلاحی به مبلغ 800 میلیون ریال کاهش یافت که با توجه به تحریم ها این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: در شبکه قبلی ارتباطات این اداره کل با توجه به اينکه کليه کانالهاي ارتباطي از ايستگاه طبس تعريف و پس از عبور از ايستگاه نمکزار در کال زرد توزيع مي شد، لذا با خاموش شدن کارير يا خرابي کارتهاي STM16 در ايستگاه نمکزار و يا کال زرد ، کليه سرويس هاي ارتباطي و علائمی از جلمه (خطوط تلفن ، کانالهاي راديويي ، کانالهاي CTC ، کانالهاي ديتا سوييچ ، خطوط NTC ، کانالهاي BTS مخابرات ) از سرويس خارج  مي‌گردید.

پس از بروز این مشکل طرحی در پنج مرحله توسط ناصر قاسمی ، علی هادیان مقدم و سید رسول حقانی از پرسنل اداره ارتباط و علائم راه آهن شرق پیشنهاد و پس از بررسی و تایید اداره کل ارتباط و علائم راه آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا شد که پس از اجرای این پروژه تمامی معایب سیستم برطرف شده و همچنین امنيت کليه سرويس هاي ارتباطي بالا رفته و تعداد قطعات يدکي مورد استفاده در شبکه جدید به ارزش 800 میلیون ریال کاهش یافت که با توجه به تحریم ها از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا